duminică, 11 decembrie 2011

Dubla istorică a lui Luke. În numele tatălui


Luke Donald a realizat performanţa, unică în golful mondial, de a încheia sezonul pe primul loc în cele mai lucrative Circuite din lume: US PGA şi European. S-a întâmplat după ce a câştigat Cursa către Dubai, după ultimul turneu al anului din Circuitul European - Campionatul Mondial Dubai.
Liderul clasamentului mondial a triumfat în ierarhia câştigurilor după ce singurul adversar care-l putea detrona, Rory McIlroy, a eşuat în tentativa câştigării concursului de pe terenul Earth al complexului Jumeirah de la malul Golfului Persic.
"E tare amuzant să trag linie şi să văd cum mă simt - a spus Donald. Este vorba de ceva ce mi-am dorit să realizez de mai multe luni, să încerc să câştig în ambele clasamente. Lucrul acesta a fost posibil după revenirea pe care am avut-o, când am câştigat la Disney. Aici, am obţinut ceea ce-mi propusesem, adică să câştig Cursa către Dubai, să realizez dubla şi să creez istorie."
Sezonul a fost unul extraordinar pentru englezul în vârstă de 34 de ani. După ce a câştigat Campionatul Match Play Accenture, din Seria WGC, în februarie, în Arizona, a triumfat şi în cel mai important turneu al Circuitului European - Campionatul BMW de la Wentworth - după victoria în barajul cu Lee Westwood. Un succes care-l propulsa pe locul întâi în clasamentul mondial. A urmat încă un trofeu, în Openul Scoţiei Barclays, înainte de a câştiga Clasicul Children's Miracle Network, la Disneyland, victorie care îi aducea locul întâi la final de sezon în Circuitul de peste Atlantic.
La mai puţin de o lună de la moartea subită a tatălui, Luke a strâns din dinţi şi a parcurs ultimele cupe ale sezonului, cunoscând foarte bine importanţa performanţei sale. A încheiat pentru a doua zi la rând la 66, şase sub par, şi s-a clasat pe locul trei, în condiţiile în care o plasare între primii nouă îi era suficientă pentru a rămâne lider în Cursa către Dubai. A fost al treilea, la o lovitură în urma scoţianului Paul Lawrie şi la trei de învingător - spaniolul Alvaro Quiros, ibericul autor al unei duble interesante sezonul acesta, după victoria din februarie, din Clasicul Deşertului Omega Dubai.
Lacrimile şi-au făcut apariţia doar în momentul în care Donald a fost întrebat ce-ar fi gândit şi făcut tatăl său.
"Ar fi fost foarte mândru şi m-ar fi îmbrăţişat. M-am gândit de câteva ori la tata, pe final. Nu m-am uitat la tabela de scor până la cupa a 13-a. Cum n-am văzut numele lui Rory, mi-am dat seama că reuşisem."
McIlroy a încheiat pentru a doua zi la rând cu 71 şi nu va face deplasarea în Thailanda. Medicii l-au sfătuit pe nord-irlandez să rămână în Dubai câteva zile, apoi să se îndrepte către casă. El suferă de pe urma unui virus, posibil cel al febrei Dengue. Prin urmare, va renunţa la crose până la Campionatul Abu Dhabi. Acolo unde se va reîntâlni cu Donald şi cu Tiger Woods. Este următorul turneu interesant, programat în cel de-al treilea weekend din ianuarie.
"Săptămâna asta a pus capac - a spus Rory, 23 de ani, referindu-se la programul din ultimul timp, care l-a făcut să călătorească de trei ori în Asia şi o dată în Bermude. Însă Luke merită victoria. De fiecare dată când s-a aflat la tee, şi-a creat o şansă la victorie sau a încheiat între primii cinci sau zece. Trebuie să ai o foarte bună pregătire mentală pentru a realiza scorurile de care ai nevoie. Însă sezonul acesta a fost unul foarte bun pentru mine. Am progresat în tot ce înseamnă joc şi rezultate. Simt că lovesc mingea mai bine ca oricând. Îmi simt corpul mai puternic ca oricând. Am câştigat primul meu turneu de mare şlem (la diferenţă de opt lovituri faţă de următorul clasat, cu un scor record şi la o vârstă mai fragedă decât a oricărui alt învingător în Openul american, de la Bobby Jones în 1933), iar obiectivul meu este să câştig în continuare turnee şi să încerc să-mi trec în palmares cât mai multe trofee de mare şlem."

Niciun comentariu: